Wednesday, December 22, 2010

.: 2 boys tat i missed :.

wah wah ber 'speaking ' plak aku kali nei .. 2  budak laki yg rindu ? jeng jejeng agak2 siapa ? ! seblm korg bace lebih baik siap2 kan tisu dulu . coz blog kali nie agak beremosi sket !! mesty korg tertanye siapa budak laki yg aku rindu sampai dua sekali tu !! yelah kalo org yg betul3x kenal aku , msty heran yelah tyme kolej dulu aku mana la bergaul dgn laki sgt pun . nama pun pemalu tapi bukan sombong eyh ! hahaaaa . sabar sabar aku akan cerita satu persatu . 
first sekali yg sgt2 aku rindu da tentu la arwah adek aku , yelah dia satu-satunya adek aku , ta kisah dia ta dgr ckp aku ke , selalu tengking2 aku .. ta kisah pn sbb aku syg adek aku .
            dia meninggal coz ada "brain tumor". aku sekeluarga ta tau pun dia menderita even dia sendiri pun ta tau . sbb selama ne dia asyik pening palee then tidur . yelah kteorg engtkan pening biasa2 je . ala anak manja kata kann . heheee . then smpai dia nak amek spm , dia gtau kat mak aku . dia kata power cermin mata dia loose so dia nk bt cermin mata baru , so b4 spm mak aku bawakla g kedai cermin mata .. tapi org tu kata dia ta bole bt sbb power dia sgt kuat . jadi terpaksela arwah adek aku pakai spek lama dia tu untuk jawab periksa yg amat2 besar . pastu disebabkan dia pkai spek lama tu...dia akan muntah lepas jawab exam .bende ne berterusan shingga dia hbs exam! 


<ne gambar dia tyme ospital afta 2 week operation untuk buang air dalam otak dia , akak aku bawk anak buah dia untuk bg semangat kat arwah adek aku >
then parents aku bawak dia pergi pakar kat ospital slps macam2 iktiar da bt ! so afta g appointment yg ke 2 baru tau yg selama ne sbb dia penin pale + muntah2 sbb dia menderita sakit ketumbuhan otak ! waktu tu hanya ALLAH yg tau bertape sedihnya keluarga aku , mak aku plg sedih sbb tu lah anak kesayangan dia ! mak aku menangis ta sudah2 mengenangkan nasib arwah adek aku yg mungkin ta leyh idop lama. Keesokan harinya arwah adek aku kena check in kat ospital tun aminah . dia kena tahan wad . sehari selepas dia masuk wad ,doc nk bt operation untuk buang air dalam kepala . alhamdulilah operation tu berjaya dan arwah adek aku semakin pulih dan agak sihat . family aku bergilir-gilir jage dia  . yelah mak  ayah aku tu bukan kuat sgt nak jage kan . afta 2 week ta silap , doc kata dia bole balek untuk seminggu . afta seminggu dia kena masuk wad balek , tyme kat wad tu , dia dah laen sket , da ta paham apa dia ckp, badan makin lemah and kurus . kdg2 mengarut2 dia minta .
smpaila ary khamis malam tu , aku ta leyh tidur malam, ta tau kenapa.afta aku smyg subuh baru dpat tidur . tetiba aku dikejutkan dgn berita yg arwah adek aku masuk icu dan separuh koma . Ya Allah hanya tuhan saja tau betapa sedihnyaa aty aku masa tu ,mmg dpt berita tu terus air mata aku jatuh , 3 ary arwah adek aku kat icu 3 ary tu aku menangis ta henti2 . sbbnya sedih tgk macam2 wayar kat badan dia 


ary ahad sebelum subuh abah aku dpt pggilan dr ospital .mengata kan dia nazak . jadi kami sekeluarga g ospital dan bacakan yasin . 1 ary family aku bergilir2 duk ospital  . then afta aku smbhyg magrib aku mcm biasa la nk tgu depan icu , tgk2 ada pengawal india ne halang  kteorg kta ta leyh masuk , padahal bole je kalo parent n adek beradek , tapi mlas nk gado2 adek beradik aku y gle duk kat lobby , tgu berita dr parents sehingga pukul 9,30 malam abg aky telefon suh naek , mula2 g lobby pye kaunter kata nk masuk dia pun kol pengawal yg incharge icu , india tu kata ta leyh masuk , dlm aty aku nk je maki pengawal , dia ta de aty perut ke ?? tapi disbb aku penat+ sedih . abg n akak aku bia je, so kteorg g blok len yg bole g icu tu ,nsb baek pengawal tu baik (pengawal melayu )

so kteorg masuklaa , sblm msuk icu tu .. tiba2 aku nmpk akak aku menanggis . aty aku da ta sedap . terus aku berlari g katil dia . Ya Allah aku hanya nmpk sekujur badan yg sudah ta bernyawa ,lutut aku terasa amat lemah lalu aku terjatuh . terus mak aku bawak aku kua , tyme tu aku menangis semahu2nya . tyme 2 ada juga rase marah dekat pengawl sbb ta bg kteorg masuk, dan aku ta dpt tgk saat2 arwah adek aku menghembuskan nafasnye ! aku ta sangke dia pergi seawal tu ,masih muda untuk dia bayangkan umo baru 17tahun .Ya Allah  tapi aku redha sbb ta snggup nk tgk dia menderita lagi .  lalu kteorg balek untuk siap2 kan . tyme jenazah smpai abang ipar aku suh tgk dia . sbb nye ?? jenazah dia tersenyum . indah betul senyuman tu ! sunguh2 indah!! Aku kadang-kala rindu dgn senyum dan tawanya, rindu nk dgr dia ketawa,berceita and bernyayi dgn anak2 buah dia . tapi aku akan engat pada 11. APRIL 2010 , jam 9.30 malam dia telah meninggal kami selama-lamanya ! tapi aku redha sbbnya :
1.      Jenazahnyaa tersenyum
2.      Dia hnya menderita saketnya untuk 3 minggu even tumor da ada dlm otak dia selama 6 taun .
<comel kan ? sesungguhnyaa aku amat amat rindu dgn senyuman nyaa ,manis sekali >
Kini hanya doa yg selalu mengiringi semoga dia dicucuri rahmat dan ditempat dikalagan org soleh ! AMIN. sekrg setiap ary jumaat keluarga terumata mak aku akan menziarahi kuburnyaa .

(p/s : dapat cerita 1 laky coz da amat2 sedyh, untk lelaki yg agi 1 tguuuuu )

6 comments:

Unknown said...

beb aq tompang simpati dg adek ko....
lau ko perasan... fb aq aq slalu ckp aq rndu kn some1 kn.... aq rndu kn bf aq..dye pon dh tngal kn aq tok slma2ny... 14.09.2010..selase,... rye ke 5... 6 hari slpas brthday dye... dye xcdent moto dye on the way nk balik uma mkcik dy kt mlake...aq cmpai ary mie stl ngs.... stl xly nk tme semua nie beb.....

mAzi@h said...

aku perasaan , biasala tu org kita syg tinggal kita untuk selama2 kan . even da 8 bulan dia pergi aku rindu sgt2 kat dia .mcm baru semalam dia pergi ,tapi itu takdir kita kena terima !

Unknown said...

nth r maziah... cmssh je aq nk tme... aq xtaw cm ner ag aq nk kuat kn dri a..aq taw ko ag sdy dr aq...tp :( nth lh

mAzi@h said...

aku tau . sama laa macam aku je ta leh terima , yelah 17 taun dia ada je dgn aku , tapi skrg da tade.
tapi ta gune je kite nk bersedih , ta elok tu semua kehendak Allah . aku harap kaw tabah okey!

Payung kuning said...

innalillah..baru kite tau ma... sabar k ma..even kite dpt tau lmbt..smoge arwah adik ma brda ditmpt org2 yg briman..

mAzi@h said...

takpe takpe . insyAllah Amin .